keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Mä olen väsynyt

Haluisin mennä just nyt nukkumaan.

Aamusta lähdin kylille asioille, kun kaksi pakettia odotti postissa, sit piti käydä siellä apteekissa ja tietty siwassa tekeen ne vähät ruokaostokset. Kaupassa siellä alkupäässä on herkkuhyllyt ja ihailin niitä hetken, myyjäkin oli hyllyjen luona. Meitin siwassa on kapiat käytävät. Menin hänen ohitseen leipäpakettejen eteen ja sanoin, jotta ei herkkuja tänään, niin myyjänainen sanoi, jotta sähän olet nyt tiukkana. Sit kassaa ennen on lehtihyllyt, kassalla se kapula piippaili kokoajan, että asiakas odottaa hihnan tykönä, se kapula otti vinkunan minusta, ku olin plaraamassa lehtiä, mitä ostaisin. Huikkaisin vissiin kolmeen otteeseen leipähyllyä järjestävälle myyjälle, että väärä hälyytys. Sit olin jo kassalla, sain valkattua kaksi lehteä: Hyvä Terveys ja Kauneus ja terveys. Niissä oli niin ihanat kannet. Sanoin myyjälle, että kun en herkkuja ostanut, niin sitten kaksi lehteä edes. Muut ostokset olikin vain viiliä, leipää, maitoa, tomaattimurskaa ja tonnikalaa ja pakastekalaa. Ostin kalajuttuja oikein useamman, jottei heti lopu ja sain pakastekalaa vielä pakkaseenkin. Joskus iskee vaan sellainen into, että on ostettava ruokaa pakkaseenkin, ei tarvii montaa kertaa viikossa käydä ruokakaupassa.

No sitten kun tulin kotiin ja pääsin aukaiseen tädin lähettämää pakettia. Paketti oli maanantaina tulleen kirjeen mukaan ihan vain mun mielen piristeeksi. Siellä oli hujuhajupullo(ihana tuoksu!), samaa sarjaa vartalovoidetta. Ne ol sellaiset pienet putellit, että mahtuu vaikka meikkilaukkuun, jos on tarvis, ainakin se hujuhaju. Sit siihen samaan sarjaan oli vielä pieni paletti(kolme eri sävyä) huulipunaa ja pikkanen sivellin. Sit oli sellaiset jänskät sukat 100% kampapuuvilla, Natural on merkki. En ole aiemmin nähnyt moisia sukkia, varmaan ihanat jalassa. No sit oli pesusienipussukka, läpinäkyvä, jonka reunoilla oli ihanan keltanen kanttinauhoitus. Siellä ol kolme erityylistä pesusientä. Mutta mikä hurmaavin yllätys oli se, että pussukassa oli myös Fazerin sinistä suklaata Lontoorae-jutskana! Piti heti soittaa tädille ja kiittää paketista. Kerroin, kuinka olin kaupassa tiukkana, että ei mitään herkkuja, ni sit hänen lähettämässään paketissa olikin Ihana Suklaalevy! Nopsaan meni melkein tunti luurissa, ku viimeksi juteltiin kuukausi sitten. Silloin hän puhui ja minä kuuntelin. Nyt hän sai kuunnella mun selostuksiani :)
On se kyllä ihanaa, että sain itselleni kolmannen tädin. Hänestä sain tietää, tai siis häneen tutustuin vasta elokuulla, kun isän äiti nukkui pois ja minä kirjoitin, vielä mummon kuolemasta tietämättömänä, heinäkuun loppupuolella, ihkaekan kirjeen isän siskolle ja sitten hän soitti minulle. Siitä lähtien olemmekin pitäneet yhteyttä. Jännällä odotan ja toivon jo pikku hiljaa oikeaa tapaamista.

Syy siihen, miksi olen nyt väsynyt, on se, että mä nyt klikkailin tuolta explorerin suosikit-kansiosta kaikki kivoimmat blogit tänne blogspotiin seurantalistalle. Nyt mulla onkin peräti 17 blogia seurannassa, suurin osa kirjablogeja. En ole vieraillut kyseisissä blogeissa tänä vuonna, kun vaihdoin tähän firefox mozilla-selaimeen. Nyt olisikin sitten seuraavana urakkana käydä lukemattomat jutut nuista kivoista blogeista läpi. En vaan taida tänä iltana jaksaa. Mä tunnen oloni niin kamalan väsyneeksi tuon kylällä käynnin jälkeen. Ei edes mukillinen kahvia auttanut. Tänään en muuten keittänytkään, kuin yhden mukillisen. Tuo kahvi kun pistää kurkkuun sellaisen ilkeen tunteen, ihan kuin närästäis :( Sillä mä käytänkin välillä samarinia ja tänään ostin apteekista rennie-paketin. En vaan halua mennä lääkäriin, kun nuokin auttavat. Pitäs vaan osata välttää ruokia ja juomia, jotka aiheuttaa sen ilkeen tunteen kurkkuun.

Tänään tein jopa kunnon ruokaa.
Ainakin viikon verran söin ensin pinaattilettuja ja sit oli verilettujen vuoro. Tällä viikolla muutoinkin syönyt aika heikonlaisesti, kun ei oikein ollut, mitä syödä. Eilen illallakin keitin puuroa, aamulla keitin samaa puuroa. No sit päivällä kuorin kaikki potut, mitä mulla ol ja porkkanat, pistin isoon kattilaan ja viskasin sinne paketillisen, eli neljä palaa, alaskanseitiä. Keitin niistä keiton ja mausteeksi vain suolaa ja kyllähän oli hyvää, pitkästä aikaa KUNNON ruokaa :)

Taidan oikasta hetkeksi sängylle, nollaaman tämän päivän touhotuksia. Seiskalta alkaa sit Frendit, jos huvittaa katsoa. Niin ja ysiltä alkaa kakkoselta se uusi kotimainen sarja, olikohan se Firma nimeltään. Pitää katsoa, millainen on, ku se Karjalan kunnailla sitten loppui viikko sitte, nyyh :(
Heippa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit blogissani ja jätit kommentin :)