perjantai 29. kesäkuuta 2012

Kirjahimo

Aamulla, kun sain kirjoitettua Kate Reddy-kirjasta jutun tänne blogiini, mulle iski kaamea kirjahimo! Siis ihan tavattoman kauhia himo päästä kirjakauppaan ettimään uutta luettavaa, vaikka mulla on kirjahylly täynnä luettavia kirjoja. Pakkohan mun oli kyllälle lähteä ja suunnata kirjakauppaan.
Kaupassa olikin myyjänä se nainen, jonka kanssa ei oikein juttu luista. Tuntui vähän väkinäiseltä juttelu hänen kanssaan. Olin niin onnessani, kun menin kirjakauppaan, vaan jotenkin fiilis latistui.
Kysyin viiden euroan alejutuista, niin se olikin vain ulkona olevista kirjoista, ei takahuoneen alekirjoista. En lähtenyt enää katsomaan pihassa olevia kirjalaatikoita, vaan päätin etsiä takahuoneesta muutaman ostettavan kirjan, sillä en halunnut lähteä kaupasta ostamatta, kun olin niin kirjahimon vallassa.
Löysin sitten kolme opusta, jotka ostin.
Luulin, että kun tulen kotiin kirjapussukan kanssa, että mulla on jotekin euforinen olotila, kun sain kolmekin kirjaa ostettua, mutta mitä vielä! Mulla on paha mieli! Ärsyttää ja vituttaa suunnattomasti! Pitikin mennä tuhlaamaan vajaat 30 euroa! Ei se ostaminen tuonut mulle hyvää tunnetta sisuksiin :( Päinvastoin.
Mistä kummasta mä saisin hyvän mielen itselleni? Mulla on kyllä mielessä, että tekisin nettioston yhdestä kirjasta, jonka hinta oli kirjakaupassa päälle 30 euroa, mutta nettiostona saisin sen alle 9 eurolla! Mutta kun sitten iskee halu saada kaksi kirjaa, että se yksi ei tuo onnea mulle. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄh............. :( Oispa ees karkkihimo, että kun kävis ostaan karkkia ja mässyttäis niitä, ni tulis hetkeksi hyvä olo, mutta ihme ja kumma, mun ei tee yhtään mieli karkkeja. Vnai ostaa jotain. Kirjoja!

1 kommentti:

  1. Just tuon takia tilailen mielelläni kirjoja netin kautta. Meillä on myös melko inhoja kirjakaupan tätejä ja fiilis kirjojen ostoon laskee välittömästi kauppaan astuttuani! Taitavat olla mustasukkaisia kirjoista, joita myyvät :(.

    VastaaPoista

Kiitos, kun kävit blogissani ja jätit kommentin :)