tiistai 26. kesäkuuta 2012

Outoja unia

Nukuin mielestäni ihan hyvin viime yön, vaan unet olivat outoja.

Olin järven rannalla, ravustamassa isoja taskurapuja. Siinä välillä piti sitten lukea sanomalehti ja luinkin sieltä kuolinilmoituksia. Erästäkin tankkasin oikein kunnolla, ihmettelin, miksi sukunimi oli niin tuttu, olin kuullut, tai lukenut nimen aiemminkin jossain. Toisesta ilmoituksesta kävikin ilmi, että naisen sukunimi olikin viinimerkki! Hän oli ollut viininkeksijä, joku Wandenburg tai jotain sen tyylistä. Nainen oli kuollut iäkkäänä. Sit huomasin, että ilmoituksen vieressä oli toinen samalla sukunimellä, joku mies. Velipoikani sanoi, että naisen poika oli yrittänyt ampumalla tappaa itsensä, vaan olikin ampunut ohitse, siltikin oli ilmoitus ja siinä luki, että on vielä hengissä, mutta teholla.
Lehden lukastuani jatkoin taas ravustamista.

Toissayönä näin todella todentuntuista unta jostain Jehovantodistajista ja helluntailaisista, kun yrittivät väkipakolla käännyttää minua uskovaiseksi, vaikka kuinka sanoin heille, että mulla on se oma uskonto ja sillä sipuli!

Juhannuskin oli ja meni. Mulla tuli flunssa just juhannukseksi. Olin aattoillan ihan vain omassa kotona ja kattelin Juhannusjuna-ohjelmaa puoli yhteen saakka. Kun juna läksi Seinäjoen asemalta, laitoin töllön kii ja lähdin unille.

Juhannuspäivän aamuna lähdin porukoille, vaikka ei millään kiinnostanut kyläilyt. Iltapäivällä lähdimme veljen vaimon perheen mökille erään järven rannalle. Ihastuin paikkaan! Veljen perhe oli myös mökillä alkuiltaan saakka, saunottuaan lähtivät viemään pikkupoikaa nukkumaan kotiin. Jäimme vielä porukoiden kanssa mökille muutamaksi tunniksi, kun porukat saunoivat. Minä vain sujuvasti seurasin sivusta yskien ja niiskuttaen. Luin lehtiä ja katselin järvimaisemaa ikkunasta minuuttitolkulla, ihan ajatus siinä tyhjeni :) Sitä ennen olin käynyt istuskelemassa parikeinussa ja laiturin penkillä, ulkona vain kävi niin kova tuuli, ettei siellä kauaa viihtynyt, tuli vilu!
Oli jännää, kun järvelle tuijottamisen jälkeen luin lehteä, niin tuntui, että olen ihan toisessa maailmassa, kun mieli oli niin tyhjä.
Kun sitten puoli kympiltä läksimme mökiltä, minulla oli tunne, että olimme olleet mökillä monta päivää, mieleni oli niin hyvin nollautunut, vaikken saunassa päässytkään flunssani takia käymään.
Jäin pitkästä aikaa porukoille yöksi ja kyllä mä simahdin melkein heti, kun sänkyyn pääsin.

Sunnuntai olikin sateinen päivä. Laitoin äidin kamerasta kuvat koneelle ja nuorimmaisen pikkupoitsun kuvat omaan kansioon, siinä meni muutama hetki klikkaillessa, mutta sain homman tehtyä. Sen jälkeen sain kokata porukoille, kun kävivät tanssilavan tarkastuksella(aattona olivat kesän ekat tanssit lavalla).
Ruokailun jälkeen lähdin melkein heti kohti omaa kotia. Niin vain meni juhannus ilman juhannusheilaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit blogissani ja jätit kommentin :)