torstai 27. joulukuuta 2012

Köhi köhi köhi vaan

Tulinpa sitten kipeeksi joulureissun jälkeen. Aattona lähdin aamusta liikenteeseen, kävin täällä kylällä haudoilla ja sit suuntasin porukoiden luokse. Siellä pääsin koristeleen kuusta. Puolilta päivin lähdimme porukoiden kanssa Multian haudoille viemään kynttilöitä. Siellä näin serkkulikan, hänen miehensä ja kummitätini. Sain serkkulikalta ihanan jouluhalin<3
Olin hetken aikaa kummitätini tykönä, kun porukat kävivät toisella hautuumaalla. Sain silittää ihanaa Allu-kisulia <3
Sit takas porukoille valmistaan aattopäivän ruokaa, pikkuveljeni tuli morsmaikkunsa kanssa syömään ja söimme kaikki viisi saman pöydän ympärillä, isäntä pöydän päässä :) Pikkuveljeni oli kovassa flunssassa ja kuumeessa, joten lähtivät kahvit juotuaan ja me porukoiden kanssa alettiin valmistautua toisen veljen perheen luokse lähtöön, sillä toinenkin veljeni oli kipeenä, kuten hänen pikkupoikansakin.
Joulupukki kävi ja toi paljon lahjoja, joulupukkina oli veljeni anoppi ja hienosti veti roolinsa loppukaatumiseen saakka. Jälkeenpäin veljen anoppi valitteli polveaan, mitäs meni kaatumaan, leikisti, kivilattialle, torvi :)
Lähdimme kotimatkalle kahdeksan jälkeen. Perillä isukki tarjosi meille roppia, ettei flunssa pääse yllättämään. No, pysyihän se pari päivää poissa.
Joulupäivänä odottelimme nuoremman veljen tuloa poikiensa kanssa avaamaan lahjoja, tulivat vasta neljän jälkeen iltapäivällä. Eipä siinä kauaa pikkumiehillä mennyt, kun lahjat oli avattu :)
Viiden uutisten jälkeen minä tein jo lähtöä omaan kotiini. Kotona olin puoli kuuden jälkeen. Olihan jännää ajaa pimeällä ja vaihdella valoja.
Eilisen olin ihan kotona ja iltasella mua alkoi paleltaa jo niin, että menin peittojen alle jo iltaseiskalta, kovasti vaatetta päällä ja siltikin paleli. Oli pakko ottaa yksi unilääke, että  pääsin nopeeta uneen. Heräsin mä yöllä yskimään ja taas jatkoin unta. Nukuin melkein ysiin saakka, eli melkein 14 tuntia!
Tänään olen myöskin ollut vain kotona, nukuin myös päikkärit, muuten vain ollut vaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit blogissani ja jätit kommentin :)