keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Keskiviikkokepsuttelua

Taaskin tuli nukuttua melkein 12 tuntia viime yönä ja ois nukuttanut vielä myöhempäänkkin, vaan heräsin ennen seiskaa odotteleen postin tuloa. No, posti toi vain mainoksia, paikallislehden, jota olen tilannut jo useamman vuoden, että on edes yhtenä päivää kivaa postia ja tietenkin posti toi myös sähkölaskun. Yleensä laskussa on eräpäivä seuraavan kuukauden alussa, mutta nyt oli maksuaikaa vain pari viikkoa. Hupsista keikkaa! Mulle kun tulee nykyään joka kuukausi sähkölasku, ettei kerralla tartteis maksaa montaa sataa euroa. No, onneksi vielä tulee loppukuukaudesta tuo kelan raha, niin saa maksettua pois sähkölaskun.

Sunnuntai-iltana koin aikamoisen yllätyksen, kesäheilalta tuli anteeksipyyntöviesti luuriin, että oli ollut niin tyly mua kohtaan fb:ssä. No, minähän vastasin unenpöpperössä viestiin jotain ja luuri hiljeni. No, aamulla sitten laitoin miehelle uuden viestin ja laitoin, että jo vain hän saa anteeksi. Siitä taas alkoi viesteily ja juttu loksahti samalle radalle, kun niin monesti aiemminkin. Jotain uutta meikämuija kyllä jo kaipaa tähän suhteeseen, sitä rehvausta, mutta se välimatka on vähän hidasteena, mutta rakkaudentunne on tullut takaisin <3  Hän on minulle hekko kohta, en voi sille mitään :) Enkä tiedä, haluankokaan edes mitään asialle, että olen niin lääpälläni häneen :)

Maanantaina kävin seitsemän vuoden tauon jälkeen optikolla jo vihdoin ja viimein! Koko kevään ja kesän olen asiasta puhunut äidillekin ja nyt sitten otin härkää sarvista ja menin asioimaan ja etsimään sopivia kehyksiä. Aika suppeaksi se valikoima sitten kävi, sillä mulla on nikkeliallergia ja mulle ei käy metallikehykset. No, löytyi, kuin löytyikin sitten yhdet minua kiehtovat muovisangat ja sovimme liikkeen työntekijän kanssa, että kolmelta tulen sitten silmätarkastukseen. Ei muuta kuin kotiin aikaa kuluttaan ja oottaan lähtöhetkeä.
Menin liikkeeseen takaisin jo hyvissä ajoin ja pääsin heti optikon silmän tarkastukseen. Vähän on hajataittoa tullut, mutta merkittävästi näkö ei ole huonontunut, onneksi. Sit optikko-omistaja teki mulle laseista ihan kohtuuhintaisen paketin ja annoin luurinumeroni, että laittavat tekstarin, kun lasit saapi hakea. Sovimme myös maksusuunnitelmasta,mutta voi olla, että maksankin lasit kertarysäyksellä, en ole vielä tehnyt lopullista päätöstä. Täytyy kehitellä ajatusta tässä niitä laseja odotellessa.
Mulla kun on näistä nykyisistä laseista mennyt pinnoite sisäpuolelta, että ei tahdo täydellisesti nähdä enää ja lasien pesu ja pyyhkiminen ei enää auta, että kyllä nämä lasit vetelee jo viimoisia henkosiaan, niin sanotusti.

Eilen oli tunnerikas päivä, vaikka ensin meinasin jäädä vain kotiin ja ilmoittaa äitiliinille, etten lähdekään jokasyksyiselle hautuumaareissulle. Lähdinpä kuitenkin ennen puolta päivää porukoille ajeleen ja siellähän äitee oli pihalla keräämässä jo kukkakimppua valmiiksi. Ol mummon synttäripäivä ja meille on äidin kanssa tullut tavaksi käydä aina silloin viemässä haudalle kukkia ja niin kanssa tänä vuonna. Nyt vain emme vieneetkään ostokukkia, vaan äidin pihamaalla kasvavia kukkia. Kimppu oli hieno ja hentoinen, vaikka mukana olikin yksi auringonkukkakin :) Sitten lähdimme reissuun. Kiertelimme kahdella hautuumaalla aikamme ja kyllähän siinä tunteet kävi niin pinnassa.
Aurinko paistoi kauniisti, tikka hakkasi lähimännyssä oksaa ja orava hyppeli puissa :)
Yhtä kaunis syksyinen päivä oli silloin 13 vuottakin sitten, kun juhlimme mummon viimeiseksi jääneitä synttäreitä. Aurinko paistoi ja oli kesäisen lämmintä.

Kyllä mä olin väsyneenpoikki, kun pääsin sitten ennen iltaviittä kotiin. Tuntui, että joka paikkaa kivisti, kolotti ja särki. Katsoin sentään Kauniit ja Rohkeat ja hetken aikaa myös Frendejä, mutta sit laitoin telkun kiinni ja olin hetken aikaa koneella. Menin sänkyyn jo puoli kasin pintaan, vaikken heti unta saanutkaan, kun oli liikaa asioita mietittävänä.

Tänään mulla on puolen päivän pintaan jutteluaika omahoitajalle. Käyn siellä nyt vain kolmen viikon välein, että on ehtinyt edes jotain tapahtumaan. Toisaalta se on huonokin homma, sillä nytkin kävin allakkaa läpi viime kerran jäljiltä ja yritin kovasti muistella, mitä kaikkea on tapahtunut tässä kolmen viikon aikana. No, kesän serkkubilelopettajaiset oli, olen käynyt peräti kaksi kertaa kävelylenkillä(jihuuuuu!), saanut yhden ikävän ahdistuskohtauksen, itkenyt litroittain kyyneleitä, ollut ihastunut, käynyt lähipitäjässä moikkaamassa veljen perhettä(mamun oma anu-nimen saanut) ja leikkinyt ihanan veljenpojan kanssa, käynyt vihdoin optikolla ja ollut hautuumaareissulla. Onhan siinä tapahtumia, jotka yritän pitää mielessä, kun menen jutteluajalle :)

Tällaista tänään. Hyvää päivän jatkoa minulle ja Sinulle :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit blogissani ja jätit kommentin :)